Heti aluksi jokainen pääsi tyypittämään mopoauto-tyylistä, mutta sähköllä liikkuvaa kiinankulkinetta, jossa kojelaudan keinuvipukytkimestä valittiin mentiinkö eteen- vai taaksepäin.
Kolopallonpelaajien kärryrungolle rakennettu karu laite...
Mitä sitä turhia... spartalaisuus toimii aina. |
ElectriCityn tilat löytyvät Volvon ex-bussikoritehtaasta, joka siirrettiin Tampereelta Baltian puolelle.
Siinäkö se on? Corollan konehuoneen näkymä vuonna 2020... Tästä tuli ensimmäisenä mieleen pöytätietokoneen sisusnäkymä, kun koneen peltikuoret on riisuttu.
Kuskin puolelta näkymät ovat melko perinteiset - vaihdekepin ovat korvanneet parit etenemistä ohjaavat painonapit ja säätöruutu.
Tässä on yhden projektilaisen "omavalmiste-projekti"; sähköautoaihioksi tarkoituksellisesti hankitun vanhan Porschen muokkaus. Tästä tulee kuulema "vähän" sporttisempi sähköauto. Mukana projektissa on osaamista Tampereen teknilliseltä korkeakoululta.
eCorolla käy näillä... eli tässä ns. battery poikineen...
90 amppeerituntia ja noin 2,5 kiloa... |
Jos juniorisi naukuu sinulta skootteria kesäksi, niin osta hänelle tällainen sähkökulkine. Kustannus on noin 0,50 euroa / 100 km. Kympillä koko kesä ;)
Säikeen alussa oli näkymä eCorollan konehuoneeseen ja tässä on sieltä löytyvä eCorollan kone...
37/15 Kw:n sähkömoottori...
... ja kaasutin / ruisku polkimineen on tässä...
... taajuusmuuntaja tuulettimineen, siis.
Syöttövirta on 400 volttia. Pelastuslaitoksen henkilöstö oli käynyt keskusteluja projektilaisten kanssa ja todennut, että vähän arveluttaisi mennä kolaritilanteessa korisaksien kanssa leikkelemään autoa umpimähkään...
Linkkejä:
http://www.tredea.fi/electricity/
http://www.etolppa.fi/
http://www.igl.fi/
.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti